Törökország

Törökország két kultúra ötvözete - már földrajzi elhelyezkedése is ezt tükrözi: területe nagyobb részben Ázsiában, kisebb részben Európában található. A Földközi-és a Fekete-tenger közé ékelődött nyolcvanmilliós lakosságú ország 1923. óta köztársaság. Történelmének dicsőséges korszakát az Oszmán Birodalom ereje, a szultánok uralma formálta. Az ezerarcú ország minden vonása elvarázsolja a látogatókat: a multikulturális Isztambul nyüzsgése, a titokzatos karavánszerájok, Kappadókia mesés tündérkéményei, a gránátalmatea íze, Trója múltat idéző, ókori romjai, méltóságteljes mecsetjei, Antalya mediterrán szépsége, a türkizkéken szikrázó Földközi-tenger, a hósipkás Taurusz-hegység, a kerengő dervisek tánca mind-mind egy újabb ok rá, hogy beleszeressünk Törökországba.

Ha Törökország, akkor Premio Travel

Miért érdemes velünk utazni?

 

Magyar idegenvezetés
Remek árak
Komplett programszervezés
10+ év tapasztalat

Aktuális utazásaink

8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Kappadókia

164.990 Ft / Főtől
8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Lykia partvidéke

164.990 Ft / Főtől
8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Lykia partvidéke 2025

164.990 Ft / Főtől
8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Kappadókia 2025

164.990 Ft / Főtől
8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Isztambultól Antalyáig

204.990 Ft / Főtől
8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Isztambul, Ankara, Kappadókia, Antalya körutazás

204.990 Ft / Főtől
8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Isztambul, Ankara, Kappadókia, Antalya körutazás 2025

219.990 Ft / Főtől
8 nap / 7 éjszaka

Törökország

Isztambultól Antalyáig 2025

224.990 Ft / Főtől

Aktuális utazásaink

Már -tól


8 nap / 7 éjszaka

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Exkluzív kedvezmények kizárólag e-mailben

Izgalmas útleírások és programok

Magazin

 
 
IDŐZÓNA VÁLTOZÁS Törökországban történő leszállás után az óráikat egy órával előre kell átállítani (nyári időszámítás). Téli időszámítás: + 2 óra.
 
TELEFONÁLÁS Magyarország hívószáma Törökországból: 0036+körzetszám+hívószám. Törökország hívószáma Magyarországról: 0090.
 
VALUTA ÉS FIZETÉSEK   Törökországban az érvényben levő fizetőeszköz a török líra (TL), mely Magyarországon is beszerezhető az egyes valutaváltó helyeken - de a kedvezőtlen árfolyam miatt, nem ajánljuk. Érdemes eurót vinni itthonról. Törökországban szinte mindenhol fizethetnek euróval is. Külön bank automatákból felvehetnek török lírát, dollárt, illetve eurót. A költségek mértékéről érdeklődjenek a saját bankjukban. A pénzváltó irodákban, bankfiókokban és szinte minden szállodai recepción lehet pénzt váltani. A váltókban kapott nyugtákat ajánlott megtartani a hazautazásig. Kérjük, ellenőrizzék a bankkártyához tartozó napi limitet, ez eurós fizetésnél is probléma lehet.

BORRAVALÓ: A szolgáltatással való megelégedés esetén szoktunk Európában 10 % körüli összeget adni. Szeretnénk felhívni a figyelmét az elvárt borravalóra az utazás során: ezt a magyar, illetve a helyi idegenvezetőnek, és a sofőrnek szokás adni. (általában fejenként mindenkinek napi 1 euró).
 
ÖLTÖZKÖDÉS A körutazáshoz kényelmes ruházat és lábbeli javasolt. Fejfedő, napszemüveg a kötelező felszerelések közé tartozik. A mecsetekben, templomokban a szolid ruházat kötelező (vállat és térdet fedő öltözet). Érdemes réteges öltözködésre alkalmas holmikat is vinni magunkkal. Esőkabátot is vigyünk.

EGÉSZSÉGÜGYI ELŐÍRÁSOK Az egészségügyi helyzet az Európában megszokotthoz hasonló. Nincs kötelező védőoltás. Csapvíz fogyasztása nem ajánlott, helyette fogyasszunk palackosat.

ELEKTROMOS ÁRAM: Törökország: 220 V, nincs szükség átalakítóra.

ÚTLEVÉL: Törökországba csak olyan útlevéllel lehet utazni, mely a visszaérkezéstől min. 6 hónapig érvényes!

KONYHA: Ha Törökországban járunk, semmiképp se szalasszuk el, hogy megkóstoljuk a rakit (törköly-vagy gyümölcspárlat, kb. 40-50% alkoholtartalommal), a különböző teákat (a gránátalmatea különösen finom), a baklavát (rétestésztából készült édesség), a különböző sajtokat, olívabogyókat. Ezek ajándéknak is kitűnőek a családtagoknak, barátoknak. Híres a török kebab, a kávé is.

Utasaink beszámolói

Luxus, kalandok

’A Dubai programunkon teljesen más világba csöppentünk bele, ami semmi máshoz nem volt fogható. Az egész hihetetlenül szuper volt! Luxus, kalandok … Nehéz LEG-eket kiemelni, de talán a legnagyobb kedvenceink a sivatagban töltött este, a hajós vacsora, és a strandolás Ras al Khaimahban voltak. ’

Tökéletes körutazások

Korábban bejártam a PremioTravellel a Lykia - partvidék csodás történelmi emlékeit, majd a következő évben felfedezhettem Kappadókia mesebeli vidékét, hőlégballonnal láthattam a fantasztikus holdbéli tájat, Göreme tündérkéményeit, bejártam Törökország egyik legszebb völgyét, az Ihlara -völgyet. Ajánlom szívből mindenkinek!

Kappadókia mesés vidéke

„Lányommal régóta terveztünk egy igazi anya-lánya programot, és Törökország remek úti célnak ígérkezett. Csodás hetet töltöttünk Kappadókia mesevidékén, ahol csak kapkodtuk a fejünket a sok szépség láttán. A kiváló hotelekben nem győztünk válogatni a végtelen hosszúságú büféasztalok kínálatából. Azóta gyakran nézegetjük az itt készült fotókat, és visszavágyunk!”

Premio Travel Kft.

 

Adatkezelési tájékoztató

 

 

I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei

PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.

Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak  ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.

A hivatkozott rendelet a  https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf

weboldalon olvasható.

 

Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:

adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

GDPR: a  2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;

felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.

személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;

ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók). 

 

Az adatkezelés elvei

A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor

 

II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől

 

A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:

 

1.) érdeklődés:

(a)   név;

Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat

(b)   e-mail cím (telefonszám);

Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok

(c)   érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás);

Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján.

 

2.) Hírlevélre való feliratkozás

(a)   név;

Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat

(b)   e-mail cím (telefonszám);

Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok

(c)   érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó);

A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján.

 

Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.

 

3.) utazási szerződés kötés

(a)   név;

Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat

(b)   e-mail cím (telefonszám);

Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok

(c)   a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok);

A szerződés tárgyának meghatározása.

(d)   útlevélszám

A repülőjegy foglaláshoz.

 

Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.

 

 

 

 

4.) egyedi ajánlatkérés

 

(a)   név;

Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat

(b)   e-mail cím (telefonszám);

Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok

(c)   érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás);

Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján.

 

Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.

 

Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés

 

(a)   név;

Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat

(b)   e-mail cím (telefonszám);

Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok

(c)   a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok);

A szerződés tárgyának meghatározása.

 

Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.

 

 

Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül

 

A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:

(a)   a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;

(b)   a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);

(c)   az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);

(d)   felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.

 

Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba

A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben

A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai  2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.

 

 

Tájékoztatás kérése

Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:

e-mail cím:

telefon:

levélcím:

 

III. Az ügyfél, az utazó jogai

 

Az ügyfél hozzáférési jogai

Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.

 

Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.

A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.

Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.

Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:

 

A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás  díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.

 

A helyesbítéshez való jog

Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.

A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.

Nem terjed ki

 

A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.

A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.

 

A törléshez való jog

Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.

A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben

azokat a Premio Travel kezeli és

 

A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.

A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.

 

Az adatkezelés korlátozásához való jog

Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.

Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.

 

A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.

A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.

A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben

 

A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha

 

A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.

A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.

 

A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel

 

A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.

 

Az adathordozhatósághoz való jog

Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott  személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.

Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.

Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.

 

Panasz benyújtásához való jog

Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.

Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.

Adattovábbítási nyilatkozat
Tudomásul veszem, hogy a Premio Travel Holidays Kft. (1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,) adatkezelő által a https://premiotravel.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:
név, email cím, telefonszám, számlázási adatok, szállítási adatok, megrendelés azonosító.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a
SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff