Grúzia
Barangolja be Grúzia hegyvidéki régióját, amely komoly múltra és történelemre tekint vissza a csodaszép lankás tájai mellett. Kifogyhatatlan mennyiségű attrakciói mellett ismerkedjen meg a bortermelés rejtelmeivel, régi építészeti emlékeivel, forrásaival, a grúz konyha tradíciójával és mesébe illő vízeséseivel.
Utazás Budapestről átszállással Grúziába. Érkezés Grúziába. Transzfer a hotelbe. Szállás: Tbilisi környékén.
Miután kijelentkeztünk a szállodából Gori felé vesszük az irányt. Első megállónk Gori városa, ahol felkeressük a Sztálin-múzeumot, majd megtekintjük a település fölé magasodó középkori Gori-erődöt. Az utazás során Borjomi városában is megállunk. A város ásványvíziparáról, a Likani Romanov nyári palotáról és a Természetvédelmi Világalapról, a Borjomi-Kharagauli Nemzeti Parkról híres. A környék ásványvízforrásainak feltételezett gyógyító ereje miatt az egészségügyi problémákkal küzdők gyakori úti célja. Felkeressük Borjomi park forrását is. Akik bevállalósak, nekik ajánljuk a parkban található felvonót vagy elektromos buszt, ami lehetőséget ad arra, hogy az egész területet belássák (opcionális). Szállás: Borjomi környékén.
Reggeli után Batumi felé vesszük az irányt. Batumi felfedezésére indulunk, ahol megismerhetik a város legszebb látnivalóit és nevezetességeit. Itt található az Európa Park a zenélő szökőkúttal vagy a Medea szobor, amely a gazdagságot, a jólétet és Grúzia európai világhoz való kötődését jelképezi vagy a híres Csillagászati óra, amely a Nemzeti Bank felújított tornyán található. Kihagyhatatlan látnivaló az Ali és Nino című, hét méter magas, mozgó fémszobor, amelyet egy tragikus szerelmi történet emlékére alkottak meg. Városnézés után meglátogatjuk Szűz Mária születése-székesegyházat is. A napot hajókázással zárjuk a Fekete- tengeren (fakultatív csomag része). Az esti órákban bejelentkezés a szállodába. Szállás Batumi környékén.
Reggeli után az első megállónk a Mirveti zuhatag, amit egy több száz méteres erdőn keresztül lehet megközelíteni. Maga az erdő azt a hatást kelti, mintha tündérországba sétálnának, hiszen a fákat sötétzöld moha borítja. Miután felejthetetlen élményeket szereztek, tovább utazunk a Makhuntseti vízeséshez, ami a legnépszerűbb attrakció, hiszen az egyik legmagasabb vízesés a régióban és a helyiek igazi büszkesége. A programok befejeztével visszatérünk Batumiba, majd transzferrel a város közkedvelt halpiacára érkezünk, ahol a friss tengeri herkentyűk és helyi specialitások illata fogadja a látogatókat. Itt szabadidő áll rendelkezésre, amely alatt lehetőség nyílik ebédelni, megkóstolni a frissen készített ételeket vagy felfedezni a piac nyüzsgő hangulatát. A nap lezárásaként felvonóval megtekinthetjük felülről Batumi nyüzsgő városát (fakultatív csomag része) Majd visszatérés a szállodába.
Kijelentkezés a hotelből, majd tovább utazás Mtskhetába Grúzia egyik legrégebbi és legszentebb településére. Itt két kiemelkedő UNESCO világörökségi helyszínt is felkeresünk. Jvari-kolostor. Egy 6. századi grúz ortodox kolostor egy magas domb tetején áll, és messziről is jól látható sziluettje, sokszor Mcheta ikonikus látványának is nevezik. A kolostor az UNESCO világörökség része, és különleges fekvése révén csodálatos panorámát kínál a Mtkvari és Aragvi folyók összefolyására.
Második attrakció a Svetitskhoveli-székesegyház lesz. A korai középkor mesterműveként számontartott keleti ortodox székesegyház Grúzia második legnagyobb templomépülete. Szintén UNESCO világörökségi helyszín, amely évszázadokon át a grúz vallási élet központja volt. Monumentális falai és gazdag történelmi öröksége egyedülálló élményt nyújtanak. Szállás: Tbilisi környékén.
Kora délelőtt Tbilisi városának a főbb látványosságait fogjuk felfedezni. Első megállónk a tbiliszi Szentháromság-székesegyház lesz. Tovább utazunk a híres Metekhi negyedbe. A kerület az egyik legkorábban lakott terület volt. Beszámolók szerint I. Vakhtang Gorgasali király templomot és erődítményt emelt itt, amely egyben királyi rezidenciaként is szolgált; innen ered a Metekhi név, amely a 12. századból származik, és szó szerint azt jelenti: „a palota környéke”.
A Rike Park az egyik leghíresebb nyilvános tér, amely a turisták és a helyiek körében egyaránt népszerű. A város kellős közepén, a Kura-folyó bal partján található. A park fő építészeti látnivalója a Béke hídja, valamint ez annak a felvonónak a kiindulópontja, amely néhány perc alatt eljuttatja a látogatókat a Sololaki-gerincen található Narikala erődhöz, ami a következő állomásunk lesz. Utána a legrégebbi kerületbe fogunk elkalandozni Abanotubaniba, amely forrásairól és fürdőiről híres. Nem messze a város szívében található a Leghvtakhevi vízesés, valamint a Mtatsminda Park (Bombora Park), ahonnan egész Tbilisi belátható. Látogatás teszünk a Dezertir Piacon. A program egy hangulatos séta lesz a híres piacon, ahol friss és helyi termékek, fűszerek, sajtok, édességek és kézműves áruk között válogathatunk. Kiváló alkalom arra, hogy az utazás végén beszerezzük az utolsó ajándéktárgyakat és ínyencségeket. Zárásként ellátogatunk a Chronicles of Georgia monumentumhoz. A monumentális emlékmű a grúz történelem fontos jeleneteit mutatja be. A mű egy széles lépcsősor tetején áll, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a környékre. A hatalmas oszlopokat részletgazdag domborművek díszítik, melyek egyedülálló módon mesélik el Grúzia múltját. Az emlékmű nemcsak mérete és elhelyezkedése miatt lenyűgöző, hanem a monumentális oszlopokon látható művészi ábrázolások miatt is. Visszatérés a szállodába.
Transzfer a repülőtérre a repülőgép indulási idejétől függően. Életre szóló élményekkel gazdagodva hazautazás Budapestre átszállással.
| 2026. 05. 01. | LH1683 | Budapest (BUD) | München (MUC) | 06:05 - 07:25 | Lufthansa |
| 2026. 05. 01. | LH2556 | München (MUC) | Tbilisi (TBS) | 11:20 - 17:20 | Lufthansa |
| 2026. 05. 07. | OS 908 | Tbilisi (TBS) | Bécs (VIE) | 04:50 - 06:30 | Austrian Airlines |
| 2026. 05. 07. | OS 631 | Bécs (VIE) | Budapest (BUD) | 09:50 - 10:35 | Austrian Airlines |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
|
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
|
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
|
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
|
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
|
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
|
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
|
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
|
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
|
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
|
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
|
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
|
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
|
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
|
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
|
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
|
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.