Egyiptom
Igazi bakancslistás utazásunkon kalandregények hangulatát idézve a fenséges, titokzatos Níluson hajózunk. Élvezhetjük úszó járművünk minden kényelmét. Lélegzetelállító templomkomplexumok, szentélyek, sírkamrák, fáraók, egyiptomi istenek nyomába eredünk, miközben évezredek titkai, és egy letűnt világ kincsei tárulnak fel előttünk.
Repülés Budapestről Hurghadába. Repülőgép várható indulása az éjszakai órákban.
Érkezés Hurghadába a hajnali órákban, transzfer egy helyi étterembe a reggeli elfogyasztására, majd transzfer Luxorba. FAKULTATÍV programcsomag: az utazás egyik fénypontja a Karnaki templom. Ez a komplexum az ókori Egyiptom egyik legikonikusabb nevezetessége, a világ egyik legnagyobb vallásos épületegyüttese. Területe több, mint száz hektár. Építése i. e. 20. században kezdődött, és tartott több, mint kétezer éven át, érintve több, mint 30 fáraó uralkodását. A Középbirodalom idején Ipet szutnak nevezték, melynek jelentése a „Kiválaszott hely”. Számos templomból áll – nemcsak isteneknek szenteltekből, hanem olyan egyiptomi uralkodók is hozzátették építészeti kézjegyüket, akik szerették volna, ha örökségük az utókorra marad – a közép- és újbirodalmon át egészen a Ptolemaiosz dinasztiáig. A Karnaki-templom kb. 2,5 kilométernyi távolságra fekszik a luxoritól, mely a világ egyik legnagyobb, legvarázslatosabb templomegyüttese, és egyúttal szabadtéri múzeuma. Az újbirodalom alatt, III. Amenhotep idején (Kr. e. 1390-1352) kezdték építeni, majd a befejezése Tutanhamon (Kr. e. 1336-1327) és Horemheb (Kr. e. 1323-1295) uralkodásához köthető. II. Ramszesz megnagyobbíttatta és kibővítette a templomot. A komplexum fontos politikai, és vallási központ lett Thébában. A thébai három isten, Ámon, Mut és Honszu tiszteletére emelték. Ez lett a helyszíne az évente megrendezett Opet-ünnepségnek: ekkor a három isten szobrát Karnakból Luxorba vitték, a királyi hatalom, az újjászületés szimbólumaként. A program után transzfer a hajóra. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten. (M/S Emillio***** vagy hasonló.)
Az utazás folyamán élvezze a hajó szolgáltatásait, csodálja a mesés nílusi tájat, vagy vegyen részt a fakultatív programcsomag kirándulásain! Helyszínen foglalható FAKULTATÍV program: hőlégballonozás. FAKULTATÍV programcsomag: a Királyok Völgye nemcsak Luxor, hanem egész Egyiptom egyik legizgalmasabb nevezetessége vár ránk – a régészeti kincsesbányához számos legenda kapcsolódik a 20.századból is, többek között a fáraó átka. Az UNESCO-Világörökségi listájára is felkerült. Az ókori egyiptomiak Ta-Iset-Ma’at-nak nevezték, melynek jelentése az Igazság helye. Ez a nekropolisz a 18. és 20. dinasztia közötti nagy fáraók temetkezési helyszíne, Kr. e. 1550-1080 között. Thotmesz volt az első, és XI. Ramszesz az utolsó uralkodó, akiket itt temettek el. Nemcsak fáraókat, hanem feleségeiket, gyermekeiket és nemeseket is itt helyeztek végső nyugalomra. A Királyok Völgyének története akkor kezdődött, mikor az egyiptomi uralkodók felhagytak az új piramisok építésével, és úgy döntöttek, hogy sírhelyeiket és halotti templomaikat különválasztják. Thotmesz építésvezetője, Ineni a sírt egy kietlen völgybe ásatta, egy lépcsősort vésetett a sziklákba, az aljára egy temetkezési kamrát helyezett el. Hatshepsut-temploma a következő állomásunk. Hatshepsut I. Thotmesz lánya volt, aki először régensként, majd fáraónő- ként uralkodott. Temploma az UNESCO-Világörökség része, II. Montuhotep temploma mellett, ezzel is hangsúlyozandó fontos szerepét az egyiptomi uralkodók között. Az ókorban az építményt Dzseszer-dzseszeru-ként ismerték, melynek jelentése Szentek szentje. Az egyiptomi építészetben egyedülálló alkotásnak számított: óriási teraszokból állt, melyeket emelkedők kötöttek össze, és a szentélyhez vezettek. Ezután a Memnón-kolosszusokhoz vezet utunk. Ezek III. Amenhotep fáraó több, mint 3000 éves szobrai. Hajónk Edfu fele tart. Ebéd, vacsora és szállás a hajón.
Az utazás folyamán élvezze a hajó szolgáltatásait, csodálja a mesés nílusi tájat, vagy vegyen részt a fakultatív programcsomag kirándulásain! Helyszínen foglalható fakultatív program: Edfu templom (Hórusz templom) FAKULTATÍV programcsomag: Elhajózunk Komombóba ahol felkeressük a Szobek templomát, mely Asszuán városától kb. 45 km-re található, a Nílus keleti oldalán. Szobek az egyiptomi mitológia szerint a víz, a Nílus istene. A templom építése Kr. e. 205-180 közöttre tehető, Ptolemaiosz király idején. Később a római időkben történt még néhány fejlesztés. A szentély igazán különleges és egyedi, mivel kettős templom. Két hasonló részre oszlik, melyeket két külön isten tiszteletére emeltek. A déli fele Szobek imádata köré épült. Szobeket általában krokodilfejjel ábrázolták, és a bőség, termékenység isteneként tekintettek rá. Az északi felének középpontjában a Hórusz iránti hódolat áll. Hóruszt sólyomfejjel szokták megjeleníteni. Ő az egyik legfontosabb isten, a fáraók és Egyiptom védelmezője. Hajózás Asszuánba. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten.
Az utazás folyamán élvezze a hajó szolgáltatásait, csodálja a mesés nílusi tájat, vagy vegyen részt a fakultatív programcsomag kirándulásain! FAKULTATÍV programcsomag: felkeressük az Asszuáni-gátat és a Philai-templomot. Az ókori templomegyüttes Kr. e. 380-362 között épült, II. Ptolemaiosz király és őt követők uralkodása alatt. A szentélycsoport egy sziklás szigeten épült. Jelentőségéhez több dolog járult hozzá: kereskedelmi központ volt, a Nílus közepén, és az Ízisz-kultusz helyszíné vált. Ízisz az anyaság, a termékenység, a nőiesség, születés, gyógyítás istennője. Az Asszuáni-gát építésekor a templomegyüttest az UNESCO vezette, az 1960-es években kezdődött nemzetközi mentőakció keretében áthelyezték a Agilkia-szigetre. Délután szabadidő, vagy helyszínen foglalható fakultatív program keretében meglátogathatnak egy núbiai kis falut. Az éjszakát Asszuánban töltik. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten.
Reggeli. Pihenjen a hajón, csodálja a nílusi tájat! Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten. Csak helyszínen foglalható program: Abu Simbel templom felkeresése. A hajó Edfu felé tart.
Reggeli a hajón. Hajónk Esna felé szeli a hullámokat. Csak helyszínen foglalható program: Esna templom megtekintése. Élvezze a pihenést, a kikapcsolódást! Járművünk Luxor felé halad. Luxorba érve helyszínen foglalható fakultatív programként Megtekintheti Luxor városát. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten.
Reggeli elfogyasztása után transzfer a hurghadai szállodába, majd pihenés a Hurghadában. Tervezett hotel: Paradise Abu Suma****
Korai transzfer a repülőtérre, hazautazás repülővel. (Reggeli csomag biztosított minden utasnak.)
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.