Egyiptom
Igazi bakancslistás utazásunkon kalandregények hangulatát idézve a fenséges, titokzatos Níluson hajózunk. Élvezhetjük úszó járművünk minden kényelmét. Lélegzetelállító templomkomplexumok, szentélyek, sírkamrák, fáraók, egyiptomi istenek nyomába eredünk, miközben évezredek titkai, és egy letűnt világ kincsei tárulnak fel előttünk.
Február 20-tól megváltozik a forgalmi és parkolási rend a Liszt Ferenc Repülőtér 2-es termináljánál a híd és az indulási szint felújítása miatt. |
● Autósok: Nem lehet felhajtani az indulási szintre, az érkezési szinten pedig kevesebb hely lesz ki- és beszállásra. A repülőtér javasolja a Terminál Parkoló (zöld tábla) és a City Break Parkoló (lila tábla) használatát. |
● Buszok: A 100E végállomása az érkezési szint külső ívére kerül 2025 júniusáig. A 200E változatlan helyen áll meg. A nem BKK-buszok a Busz Terminált használhatják. |
Repülés Budapestről Hurghadába. Transzfer a hurghadai szállodába, majd pihenés Hurghadában.
Reggeli, majd transzfer Luxorba. FAKULTATÍV programcsomag: az utazás egyik fénypontja a Karnaki templom. Ez a komplexum az ókori Egyiptom egyik legikonikusabb nevezetessége, a világ egyik legnagyobb vallásos épületegyüttese. Területe több, mint száz hektár. Építése i. e. 20. században kezdődött, és tartott több, mint kétezer éven át, érintve több, mint 30 fáraó uralkodását. A Középbirodalom idején Ipet szutnak nevezték, melynek jelentése a „Kiválasztott hely”. Számos templomból áll – nemcsak isteneknek szenteltekből, hanem olyan egyiptomi uralkodók is hozzátették építészeti kézjegyüket, akik szerették volna, ha örökségük az utókorra marad – a Közép- és Újbirodalmon át egészen a Ptolemaiosz dinasztiáig. A Karnaki-templom kb. 2,5 kilométernyi távolságra fekszik a Luxoritól, mely a világ egyik legnagyobb, legvarázslatosabb templomegyüttese, és egyúttal szabadtéri múzeuma. Az Újbirodalom alatt, III. Amenhotep idején (Kr. e. 1390-1352) kezdték építeni, majd a befejezése Tutanhamon (Kr. e. 1336-1327) és Horemheb (Kr. e. 1323-1295) uralkodásához köthető. II. Ramszesz megnagyobbíttatta és kibővítette a templomot. A komplexum fontos politikai, és vallási központ lett Thébában. A thébai három isten, Ámon, Mut és Honszu tiszteletére emelték. Ez lett a helyszíne az évente megrendezett Opet-ünnepségnek: ekkor a három isten szobrát Karnakból Luxorba vitték, a királyi hatalom, az újjászületés szimbólumaként. A program után transzfer a hajóra. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten. (M/S Emillio***** vagy hasonló)
Az utazás folyamán élvezze a hajó szolgáltatásait, csodálja a mesés nílusi tájat, vagy vegyen részt a fakultatív programcsomag kirándulásain! Helyszínen foglalható FAKULTATÍV program: hőlégballonozás. FAKULTATÍV programcsomag: a Királyok Völgye nemcsak Luxor, hanem egész Egyiptom egyik legizgalmasabb nevezetessége vár ránk – a régészeti kincsesbányához számos legenda kapcsolódik a 20. századból is, többek között a fáraó átka. Az UNESCO-Világörökségi listájára is felkerült. Az ókori egyiptomiak Ta-Iset-Ma’at-nak nevezték, melynek jelentése az Igazság helye. Ez a nekropolisz a 18. és 20. dinasztia közötti nagy fáraók temetkezési helyszíne, Kr. e. 1550-1080 között. Thotmesz volt az első, és XI. Ramszesz az utolsó uralkodó, akiket itt temettek el. Nemcsak fáraókat, hanem feleségeiket, gyermekeiket és nemeseket is itt helyeztek végső nyugalomra. A Királyok Völgyének története akkor kezdődött, mikor az egyiptomi uralkodók felhagytak az új piramisok építésével, és úgy döntöttek, hogy sírhelyeiket és halotti templomaikat különválasztják. Thotmesz építésvezetője, Ineni a sírt egy kietlen völgybe ásatta, egy lépcsősort vésetett a sziklákba, az aljára egy temetkezési kamrát helyezett el. Hatshepsut-temploma a következő állomásunk. Hatshepsut I. Thotmesz lánya volt, aki először régensként, majd fáraónőként uralkodott. Temploma az UNESCO-Világörökség része, II. Montuhotep temploma mellett, ezzel is hangsúlyozandó fontos szerepét az egyiptomi uralkodók között. Az ókorban az építményt Dzseszer-dzseszeru-ként ismerték, melynek jelentése Szentek szentje. Az egyiptomi építészetben egyedülálló alkotásnak számított: óriási teraszokból állt, melyeket emelkedők kötöttek össze, és a szentélyhez vezettek. Ezután a Memnón-kolosszusokhoz vezet utunk. Ezek III. Amenhotep fáraó több mint 3000 éves szobrai. Hajónk Edfu fele tart. Ebéd, vacsora és szállás a hajón.
Az utazás folyamán élvezze a hajó szolgáltatásait, csodálja a mesés nílusi tájat, vagy vegyen részt a fakultatív programcsomag kirándulásain! Helyszínen foglalható fakultatív program: Edfu templom (Hórusz templom) FAKULTATÍV programcsomag: Elhajózunk Komombóba, ahol felkeressük a Szobek templomát, mely Asszuán városától kb. 45 km-re található, a Nílus keleti oldalán. Szobek az egyiptomi mitológia szerint a víz, a Nílus istene. A templom építése Kr. e. 205-180 közöttre tehető, Ptolemaiosz király idején. Később a római időkben történt még néhány fejlesztés. A szentély igazán különleges és egyedi, mivel kettős templom. Két hasonló részre oszlik, melyeket két külön isten tiszteletére emeltek. A déli fele Szobek imádata köré épült. Szobeket általában krokodilfejjel ábrázolták, és a bőség, termékenység isteneként tekintettek rá. Az északi felének középpontjában a Hórusz iránti hódolat áll. Hóruszt sólyomfejjel szokták megjeleníteni. Ő az egyik legfontosabb isten, a fáraók és Egyiptom védelmezője. Hajózás Asszuánba. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten.
Az utazás folyamán élvezze a hajó szolgáltatásait, csodálja a mesés nílusi tájat, vagy vegyen részt a fakultatív programcsomag kirándulásain! FAKULTATÍV programcsomag: felkeressük az Asszuáni-gátat és a Philai-templomot. Az ókori templomegyüttes Kr. e. 380-362 között épült, II. Ptolemaiosz király és őt követők uralkodása alatt. A szentélycsoport egy sziklás szigeten épült. Jelentőségéhez több dolog járult hozzá: kereskedelmi központ volt, a Nílus közepén, és az Ízisz-kultusz helyszínévé vált. Ízisz az anyaság, a termékenység, a nőiesség, születés, gyógyítás istennője. Az Asszuáni-gát építésekor a templomegyüttest az UNESCO vezette, az 1960-es években kezdődött nemzetközi mentőakció keretében áthelyezték a Agilkia-szigetre. Délután szabadidő, vagy helyszínen foglalható fakultatív program keretében meglátogathatnak egy núbiai kis falut. Az éjszakát Asszuánban töltik. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten.
Reggeli. Pihenjen a hajón, csodálja a nílusi tájat! Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten. Csak a helyszínen foglalható program: Abu Simbel templom felkeresése. A hajó Edfu felé tart.
Reggeli a hajón. Hajónk Esna felé szeli a hullámokat. Csak helyszínen foglalható program: Esna templom megtekintése. Élvezze a pihenést, a kikapcsolódást! Járművünk Luxor felé halad. Luxorba érve helyszínen foglalható fakultatív programként Megtekintheti Luxor városát. Ebéd, vacsora és szállás a fedélzeten.
Reggeli a hajón, majd transzfer a repülőtérre, hazautazás közvetlen repülőjárattal.
2025. 11. 15. | Budapest (BUD) | Hurghada (HRG) | 15:00 - 19:50 | Wizz Air | ||
2025. 11. 22. | Hurghada (HRG) | Budapest (BUD) | 20:25 - 23:35 | Wizz Air | ||
2025. 11. 22. | elválasztó | - | ||||
2025. 11. 22. | elválasztó | - | ||||
2025. 11. 22. | Budapest (BUD) | Hurghada (HRG) | 15:00 - 19:50 | Wizz Air | ||
2025. 11. 29. | Hurghada (HRG) | Budapest (BUD) | 20:25 - 23:35 | Wizz Air |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.