Ciprus
Fedezze fel velünk a legendásan szép Ciprus szigetét, ahol megelevenednek előttünk a mitológiai történetek, ahol kellemes időjárás, mesés természeti kincsek, hangulatos kis települések, időtlen bizánci templomok és ikonok várják.
Utazás repülővel Budapestről Ciprusra. Érkezés Pafoszra. Idegenvezetőnk fogadja Önt. Transzfer a hotelbe. Szállás: Hotel Theo Sunset 4* vagy hasonló.
Töltse kedvére az időt, vagy fakultatív programcsomag: A Chrysorrogiatissa-kolostor felé indulunk. Útközben belefeledkezhetünk a szőlős lankák, gyümölcsöskertek festői látványába. A kolostor alapítása a 12. századra tehető, a jelenlegi épület a 18. században került kialakításra. A 800 méteres magasságban, békés környezetben fellelhető nevezetesség fontos ikonokat és egyéb kincseket rejt. Itt a szerzetesek borkészítéssel is foglalkoznak, melyeket megkóstolhatunk mi is, kenyér, sajt, és olívabogyó kíséretében. A görög mitológia egyik jelentős helyszínére, Afrodité fürdőjéhez tartunk. A kis barlangi természetes medence volt az, ahol a hiedelem szerint a szépség és a szerelem istennője fürdött, és itt találkozott szerelmével, Adonisszal. A pafoszi nemzeti park növény- és állatvilágával ismerkedhetünk a szabadidő során. Majd a vadregényes pafoszi tengeri barlangok várnak ránk, hogy megörökíthessük ezeket a természeti csodákat.
Pafosz múltja egészen az újkőkorszakig nyúlik vissza, mikor már lakott terület volt. Az egykori, ősi főváros a Földközi-tenger partján festői szépségű templomokkal, középkori kolostorokkal, múzeumokkal büszkélkedhet. Megismerhetjük történelmének fontos alkotórészeit. A királysírok egy nagy területű nekropolisz, mely az UNESCO-Világörökség listáját gazdagítja. A sírok közül nem egy a Kr.e. 4. századból származik, és helyi magas rangú tisztségviselők és arisztokraták sziklákba vájt temetkezési helyei voltak. Yeroskipou, a tengerparti település nevének jelentése Szent Kert. Ez adott otthont Afrodité legendás kertjeinek. Itt található a sziget legjelentősebb templomai közé tartozó Agia Paraskevi, mely a 9. századból származik. A Dionüszosz-ház, a 3. századi villa egykor egy nemesember tulajdonát képezte. Egyedülálló mozaikjai a görög és római mitológiát idézik fel. A kikötő környékén élvezhetjük a szabadidőt. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő, vagy fakultatív programcsomag: Lefkara és Larnaka: a mai napon Leonardo Da Vinci és Szent Lázár nyomában járunk. Lefkara falu híres csipkéiről, terítőiről. A jellegzetes termék neve lefkaritika. A csipketerítők a legenda szerint annyira megtetszettek Da Vincinek, hogy vásárolt belőlük, és a milánói katedrálisnak adományozott belőle. Lefkara ismertségét az ezüstáruinak, takaros utcácskáinak is köszönheti. Ezt követően Larnaka felé tartunk. A Szent Lázár-templom a 9. században épült, majd a 17. században felújították. Még napjainkban is a bizánci építészeti stílus egyik szemet gyönyörködtető példája. Szabadidő a meseszép, pálmákkal övezett promenádon, ebédelési lehetőség. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő, vagy helyszínen foglalható fakultatív: Nicosia, mely a világ utolsó, jelenleg is kettéosztott fővárosa: egyik része görög, másik török fennhatóság alá tartozik. 1974 óta maga Ciprus is megosztott: északon a törökök, délen a görögök élnek. Nicosia kozmopolita, nyüzsgő, pezsgő vonásaival, gazdag történelmi, kulturális hátterével bűvöli el a látogatókat, megkapó keveréke a réginek és újnak. Főbb nevezetességei a Hagia Sophia-templom, a piactér, és az ENSZ által felügyelt zöld vonal, mely elválasztja a főváros két részét egymástól. Visszatérés a hotelbe.
Töltse kedvére az időt, vagy fakultatív programcsomag: Ezen a kiránduláson Ciprus zöld szíve felé indulunk, és a Tródosz-hegység idilli erdői tárulnak elénk. Áthaladunk Platres hegyi falun. Majd festői falucskák váltogatják egymást. Kakopetria fenyőillatú településén sétát teszünk. Hírnevét kénes forrásai és az Agios Nikolaos bizánci templom is öregbíti. Utóbbiban a 11. századból származó freskók az UNESCO világörökségi listát gazdagítják. A Tródosz-hegység déli oldalán, borral foglalkozó kis községek szegélyezik utunkat Omodos felé, mely Ciprus egyik legszebb borfaluja. Igazi felüdülést jelent ráfeledkezni a békés, festői vidéki tájra. Alkalmunk nyílik egy borkóstolás keretében megismerkedni a régió nedűivel, és a kis helyi falatkákkal.
A legenda szerint Aphrodité, a szépség, a szerelem istennője Cipruson született. Úgy tartják, hogy Petra tou Romiou-nál emelkedett ki a tenger habjaiból, mely az első megállónk a mai napon. A múltba enged bepillantást Kourion, az egykori ókori városállam területén található régészeti lelőhely, mely fantasztikus kilátást kínál: sziklák tetejéről tekint le a tenger szikrázó kékjére. A görög-római színház, a mozaikok segítségével utazást teszünk a múltba. Episkopi faluban felkeresünk egy gyönyörű öko-kertet (egy privát háznál). A hatalmas kertben gyógynövények és gyümölcsök illata bűvöl el minket. Kakukkfüvet, oregánót, citromfüvet, bogyós gyümölcsöket termeszt a tulajdonos, akinek fontos a fenntarthatóság: csak a természet segítségével dolgozik, komposztot és állatok segítségét veszi igénybe. Megkóstolhatjuk gyógynövényteáját és lekvárját is, utóbbinak a receptjét is megismerhetjük. Visszatérés a hotelbe.
Transzfer a repülőtérre a repülőgép indulási idejétől függően. Életre szóló élményekkel gazdagodva hazautazás Budapestre.
2024. 11. 04. | FR3330 | Budapest (BUD) | Páfosz (PFO) | 13:20 - 17:00 | Ryanair | |
2024. 11. 11. | FR3331 | Páfosz (PFO) | Budapest (BUD) | 17:25 - 19:25 | Ryanair | |
2024. 11. 06. | elválasztó | - |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.