Szaúd-Arábia
A közel-keleti királyság az egykori tömjénút útvonalán elképesztő természeti kincsekkel, történelmi városokkal, és az iszlám bölcsőjeként egyúttal legszentebb városával büszkélkedhet. Az elmúlt években az egykor rendkívül zárt, titokzatos ország egyre inkább kezdi megnyitni kapuit. Vegyen részt gazdag körutazásunkon! Érdemes most élni a lehetőséggel, amikor a turisták csak most kezdik felfedezni maguknak ezt a méltán izgalmas és ígéretes úti célt.
Február 20-tól megváltozik a forgalmi és parkolási rend a Liszt Ferenc Repülőtér 2-es termináljánál a híd és az indulási szint felújítása miatt. |
● Autósok: Nem lehet felhajtani az indulási szintre, az érkezési szinten pedig kevesebb hely lesz ki- és beszállásra. A repülőtér javasolja a Terminál Parkoló (zöld tábla) és a City Break Parkoló (lila tábla) használatát. |
● Buszok: A 100E végállomása az érkezési szint külső ívére kerül 2025 júniusáig. A 200E változatlan helyen áll meg. A nem BKK-buszok a Busz Terminált használhatják. |
Utazás Budapestről Rijádba, Szaúd-Arábia fővárosába, átszállással.
Érkezés a királyságba. Transzfer a hotelbe. Reggeli. A tervek szerint 9 óra utántól lehetséges a szobák elfoglalása. Délután szabadidő vagy fakultatív program: Világ pereme kirándulás: (félnapos). A Világ pereme egy sziklaformáció neve Rijádtól kb. 100 kilométerre, a Tuwaiq-hegységben. 1130 méter magasra nyúlik. Ez az ország egyik legismertebb természeti csodája. Vadregényes táj veszi körbe, a végtelen sivatag nyúlik el előtte, és naplementekor különösen felejthetetlen látványt ígér. Szállás: Grand Plaza Takhasosi 4* vagy hasonló.
Rijád, a mintegy 7,8 milliós nagyváros az Arab-félsziget közepén 1824 óta tölt be fővárosi szerepet. A metropoliszban lebilincselően keverednek a tradícionális és a modern vonások. Rijád utcáin sétálva belefeledkezhetünk annak egyedi atmoszférájába: vibráló hangulat, melegszívű helyiek, a múlt és a jelen találkozása jellemzi. Felkeressük a rijádi Nemzeti Múzeumot, ami Szaúd-Arábia gazdag történelmébe és kultúrájába enged bepillantást. A Murabba Palota 1937-ben épült, és 1953-ig a király hivatalos rezidenciájaként szolgált. Tovább haladva kb. 2,5 kilométert, a Masmak erőd vár minket (fotószünet), melynek gyökerei a 19. századig nyúlnak vissza. A történelmi helyszín fontos szerepet játszott Szaúd-Arábia egyesítésében az 1902-es rijádi csata után. A Dirah souk, azaz piac hagyományos termékek és élénk színű textilek lelőhelye. Az ebéd során alkalmunk nyílik az autentikus szaúdi ízekkel való ismerkedésre. Az Abdullah király Pénzügyi Kerület felé tartunk, mely közel 100 épületből (hotelek, irodák, lakóépületek, bevásárlóközpontok) áll. A vegyes használatú terület egy modern városfejlesztési projekt keretében jött létre. Utolsó állomásunk Diriyah. A szépen felújított vályogtéglás házak látványa visszarepít minket a múltba. Ez a terület volt az első szaúdi állam szülőhelye, és jelenleg a királyi család lakhelye is. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő. Kijelentkezés a hotelből dél körül. Ebéd egy helyi étteremben. Délután belföldi járattal Al-Ulába utazunk. Az ősi oázis-város látványos, különleges helyszínt ígér. Bejelentkezés a hotelbe. Vacsora a szállodában. Szállás: Sahary Resort 4* vagy hasonló.
A mai napon első megállónk az Ashar-völgyben a 26 méter magas Maraya színház, mely lélegzetelállító kreáció: a világ legnagyobb tükrös épülete visszatükrözi a bámulatos sivatagi tájat, amelyben épült. Tökéletes helyszínként szolgál koncertekhez, különböző eseményekhez. Itt fotószünetet tartunk. Ezt követően Hegra felé indulunk. A UNESCO Világörökség listájára első szaúdi helyszínként került fel. Ez a régészeti lelőhely a nabateus civilizáció egykori városa, és a jordániai Petrához szokták hasonlítani. Az ősi kereskedelmi útvonalak fontos megállójaként jegyzett terület több, mint 2000 négyzetméteren foglal helyet, és bámulatos hátteret a sziklák biztosítanak neki. Legismertebb részei a Diwan sírkamra, az Al Farid Palota, mely egy síremlék, a Nabateus kút, a Qasr al-Bint sírcsoport. Ebéd egy helyi étteremben. Felkeressük a Jabal Ikmah-hegyet, mely Dadan ősi városának közelében található. Óriási szabadtéri könyvtárként is jellemzik, mivel több, mint 300 történelmileg jelentős felirat olvasható itt. Majd a kihagyhatatlan Jabal al-Fil, azaz -Elefánt-szikla bűvöl el minket. Az 52 méter magasba nyúló, ormányost formázó sziklaformációt homokkőből vájta ki a szél évmilliók alatt. Ezen a fantasztikus helyszínen elfogyasztott arab kávé vagy tea, illetve helyi datolya igazi élményt ígér. Az óvárosi részt látogatjuk meg. Aztán az Al Jadidah Művészeti Negyed Al-Ula nyüzsgő kulturális és kreatív központja, melynek célja, hogy ötvözze a régió gazdag történelmét a kortárs művészettel. Visszatérés a hotelbe. Vacsora a hotelben.
Kijelentkezés a hotelből. Utazás busszal Medinába (kb. 4 óra, 340 km). A nyugat-szaúdi város Mekka után az iszlám második legszentebb helye, a „próféta városa’’. Jelentősége abban rejlik, hogy itt található Mohamed próféta mecsetje, mely a világ egyik legnagyobb, és legrégibb ilyen jellegű építménye. Ebéd egy helyi étteremben. Megnézzük a Próféta élete és az Iszlám Civilizáció Múzeumát. Ez az az említett szent mecset közelében helyezkedik el, melyet meg is örökíthetünk (kívülről- nem muszlim vallásúak nem léphetnek be). A Quba utca köti össze a festői Quba Mecsettel. Utóbbiról úgy tartják, hogy ez az első vallásos épület, melynek első köveit maga a próféta rakta le (kívülről tekintjük meg). Nagy sebességű vonattal Dzsiddába utazunk. Érkezés várhatóan a késő esti órákban. Szállás: WA Hotel Jeddah vagy hasonló.
Dzsidda a Vörös-tenger partjának kikötővárosa, zarándokok egykori célpontja. Kozmpolitábbnak tartják a többi szaúdi városnál. A mai napon elsőként a Al-Tayebat múzeum felé vesszük az irányt. A Dzsidda szívében elhelyezkedő intézmény a város, Szaúd-Arábia és az iszlám vallás gazdag történelmébe nyújt betekintést, illetve céljául tűzte ki a művészet, a hagyományok bemutatását, megőrzését. Az Iszlám Művészetek Háza több, mint 1000 tárgyon keresztül mutatja be a muzulmán művészet 15 évszázadát. Ebéd egy helyi étteremben. Az Al Rahma, azaz Úszó Mecset ötvözi a modern és az ősi iszlám építészet jellegzetességeit. A Vörös-tenger partjának ékessége dagály idején olyan érzést kelt, mintha a vízen úszna. A napfény ragyogásától körülölelve kecses benyomást nyújt. A történelmi Al Balad negyedben megelevenedik előttünk a múlt. Ez a környék adott otthont régebben a dzsiddai előkelőségeknek. Szűk, kanyargós utcák, hagyományos építészet és nyüzsgő piacok jellemzik. Megtekintjük az egyik régi hejazi stílusban épült házat. A Fahd király szökőkútnál fotószünetre állunk meg. 312 méterre nyúlik fel, így a világ legmagasabb szökőkútjának számít. Visszatérés a hotelbe.
Transzfer a repülőtérre a gép indulásának függvényében. Kijelentkezés a hotelből a tervek szerint délelőtt 11 körül. Hazautazás Budapestre átszállással.
2026. 01. 11. | TK1038 | Budapest (BUD) | Isztambul (IST) | 20:05 - 00:15 | Turkish Airlines | |
2026. 01. 12. | TK 144 | Isztambul (IST) | Rijád (RUH) | 01:45 - 05:50 | Turkish Airlines | |
2026. 01. 18. | TK 93 | Dzsidda (JED) | Isztambul (IST) | 13:50 - 18:05 | Turkish Airlines | |
2026. 01. 18. | TK1037 | Isztambul (IST) | Budapest (BUD) | 19:10 - 1910 | Turkish Airlines | |
2026. 03. 22. | elválasztó | - | ||||
2026. 03. 22. | elválasztó | - | ||||
2026. 03. 22. | TK1038 | Budapest (BUD) | Isztambul (IST) | 20:05 - 00:15 | Turkish Airlines | |
2026. 03. 23. | TK 144 | Isztambul (IST) | Rijád (RUH) | 01:45 - 05:50 | Turkish Airlines | |
2026. 03. 29. | TK 121 | Dzsidda (JED) | Isztambul (IST) | 13:00 - 17:10 | Turkish Airlines | |
2026. 03. 29. | TK1037 | Isztambul (IST) | Budapest (BUD) | 18:30 - 19:35 | Turkish Airlines |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.