Thaiföld, Malajzia, Szingapúr
Elkalauzoljuk Délkelet-Ázsia három legizgalmasabb országán keresztül egy különleges, élményekben gazdag körutazáson! Fedezze fel Bangkok világhírű buddhista templomait, élvezze a kínai negyed ízeinek és illatainak kavalkádját, majd gyönyörködjön a Chao Phraya folyón tett esti hajókirándulás fényárban úszó látványában.
Február 20-tól megváltozik a forgalmi és parkolási rend a Liszt Ferenc Repülőtér 2-es termináljánál a híd és az indulási szint felújítása miatt. |
● Autósok: Nem lehet felhajtani az indulási szintre, az érkezési szinten pedig kevesebb hely lesz ki- és beszállásra. A repülőtér javasolja a Terminál Parkoló (zöld tábla) és a City Break Parkoló (lila tábla) használatát. |
● Buszok: A 100E végállomása az érkezési szint külső ívére kerül 2025 júniusáig. A 200E változatlan helyen áll meg. A nem BKK-buszok a Busz Terminált használhatják. |
Utazás Budapestről átszállással Bangkokba.
Érkezés a bangkoki reptérre, majd transzfer a szálláshelyre. Szállás: Bangkok környékén (Mandarin Hotel Managed by Center Point vagy hasonló).
Ezen a napon Bangkok legkiemelkedőbb templomaihoz látogatunk el. Először a kínai negyed szélén található Wat Trimitr templomba, ahol a világhírű, 5,5 tonnás Arany Buddha szobor található. Ez az értékes műalkotás különleges atmoszférát kölcsönöz a templomnak. Tovább haladva meglátogatjuk a város legnagyobb templomkomplexumát, a Wat Po-t, ahol a híres 46 méteres fekvő Buddha-szobor pihen, és díszes chedik (sztupák) sorakoznak a belső udvarokban. A templomtúra csúcspontja a lenyűgöző Királyi Palota, amely a sziámi udvari építészet egyik legszebb példája. A palota különböző funkciójú épületegyüttesekből áll – így láthatjuk a tróntermeket, a koronázási csarnokot, a vendégfogadó palotát, valamint a vallási központként szolgáló Smaragd Buddha templomát is.
Szabadidő vagy fakultatív program: Privát gasztroséta és kulturális túra Yaowarat negyedben: Yaowarat, Bangkok kínai negyede, a világ leghíresebb utcai ételközpontja, és a helyiek kedvenc étkezési negyede. Ezen a kora esti kalandon felfedezhetjük Bangkok 200 éves közösségének kifinomult ízvilágát, amely gazdag thai–kínai hagyományokban és ínycsiklandó ételekben. Az egyes kóstolóhelyszínek között bepillantást nyerhetünk ebbe az egyedülálló városrész kulisszái mögé: megismerhetjük az élelmiszerpiac színes egyéniségeit, hallhatjuk emlékezetes történeteiket, és ellátogatunk vallási és kulturális nevezetességekhez is. Visszatérés a szállodába.
Reggel a Damnoen Saduak lebegő piachoz indulunk, amely hű képet ad a régi Sziám kereskedelmi kultúrájáról. Színes csónakokban árusító helyiek kínálják friss gyümölcseiket és portékáikat, miközben a látogatók a vízről figyelhetik az eseményeket. Ezután a Maeklong vasúti piac következik – egy különleges hely, ahol a síneken keresztül közlekedő vonatok miatt a piaci árusok napernyőiket és portékáikat gyorsan össze- és újra kipakolják.
Szabadidő vagy fakultatív program: Wonderful Pearl hajós vacsorakörút: Élvezze a finom ételeket Bangkok legszebb folyóparti helyszíneinek látványa mellett egy felejthetetlen Wonderful Pearl vacsorás hajókirándulás során! Elegáns környezetben kínál thai, nemzetközi és japán fogásokat. A hajóról lenyűgöző kilátás nyílik a kivilágított Wat Arunra, a Királyi Palotára és más ikonikus épületekre. Az élményt élőzene és tradicionális thai táncbemutató teszi teljessé. Visszatérés a szállodába.
Kijelentkezés a szállodából, majd transzfer a Suvarnabhumi reptérre. Repülés Kuala Lumpurba. Érkezés után transzfer a szállodába.
Délutáni órákban töltse kedvére szabadidejét vagy vegyen részt fakultatív programunkon: "Egyél úgy, mint a helyiek" gasztrotúrán. Kuala Lumpur az ízek olvasztótégelye, igazi paradicsom az ínyencek számára, és ez az esti túra bevezet bennünket a malajziai utcai ételek lenyűgöző világába, amely világszerte híres. A nyüzsgő Bukit Bintang negyed ételudvarában maláj és kínai ételeket, például ropogós Siew Bao-t és curry puffot kóstolhatunk, majd egy mamak étkezdében indiai különlegességek – mint a papírvékony dosa palacsinta – kerülnek asztalunkra. Az estét egy tradicionális, habos tejteával, a teh tarik-kel zárjuk. Szállás: Kuala Lumpur környékén (Ibis Kuala Lumpur City Centre vagy hasonló).
A reggeli elfogyasztása után merüljön el Kuala Lumpur gazdag multikulturális élményeiben ezen a félnapos városnézésen. A városnézés a Masjid Negara, az ország egyik legnagyobb és legjelentősebb mecsetének meglátogatásával kezdődik. Elhaladnak a Petronas ikertornyok mellett, a mór stílusú Szövetségi Bíróság előtt, valamint a Tudor stílusú Krikett Klubot és a Királyi Palotát is megcsodálhatjuk. A túra a Robson Heights-i Thean Hou templomban ér véget. Ez a szentély a hainani közösség védőnőjének, Tian Hounak tiszteletére építették. Ezt a lenyűgöző, hatszintű templomot Délkelet-Ázsia egyik legnagyobb kínai templomának tekintik. Programunk végén visszatérés a szállodába.
Kijelentkezés a szállodából, majd útra kelnek Melaka felé. Érkezéskor felfedezzük a várost, amelyet 400 éven át a portugálok, a hollandok és a britek gyarmatosítottak. Meglátogatjuk a Holland teret, ahol a legrégebbi, fennmaradt holland épülete, a Stadthuys templom található. Ezután megnézzük a Tan Beng Swee óratornyot, amelyben Viktória királynő szökőkútja található, majd továbbmegyünk a Szent Pál-hegy komplexumhoz, amely a függetlenségi emlékműnek ad otthont. A Melaka folyón átsétálva megtekinthetjük a Heeren utca hosszú házait és a Jonker sétálóutca régiségboltjait, majd megtekintjük Baba-Nyonya Örökség Múzeumot. Túránk a „harmónia utcájában” ér véget, ahol a Cheng Hoon Teng templom, a Kampong Kling mecset és a Sri Vinayagar templom található. Délután bejelentkezés a szállodába. Szállás: Melaka környékén (Ibis Melaka vagy hasonló).
Kijelentkezés a szállodából. A reggeli órákban továbbutazás „Ázsia Svájcába” Szingapúrba. A Szingapúrba való belépéshez a csoport átkel a Malaysia–Singapore 2nd Link határátkelőhelyen. Bejelentkezés a szállodába, majd töltse kedvére szabadidejét.
A nap további része szabad program, amely során lehetőség van egyéni felfedezésre, pihenésre vagy vegyen részt fakultatív programunkon: Szingapúri folyami hajózás és vacsora a Satay by the Bay étteremnél. A körülbelül 40 perces hajóút során megcsodálhatjuk Szingapúr ikonikus nevezetességeit a víz felől, miközben kényelmesen, nyugodt tempóban haladunk végig a város történelmi és modern látványosságai mentén. A hajókirándulás után utunk a festői vízparton fekvő Satay by the Bay étkezőhelyre vezet, ahol lehetőség nyílik megkóstolni a helyi konyha különlegességeit. Az este csúcspontjaként megtekintjük a híres Spectra – fény- és vízshow-t, amely a Marina Bay szívében kápráztatja el a látogatókat. A látványos show ötvözi a zenét, a lézersugarakat és a vízjátékot, hogy lélegzetelállító vizuális élményt nyújtson a látogatóknak. Szállás: Szingapúr környékén (Rendezvous Hotel Singapore vagy hasonló).
Ismerje meg az Oroszlánvárost ezen a magával ragadó túrán. Élvezze Szingapúr sokszínűségét, miközben felfedezzük kultúráit és megcsodáljuk a régi és az új keverékét. Először a gyarmati negyed mellett haladunk el, hogy megcsodálhassuk a Padangot, az Esplanade és a Theatres on the Bay-re nyíló kilátást. Ezután megállunk Merlionnál egy mitikus vadállatnál, amely félig oroszlán és félig hal, ami Szingapúr híres turisztikai szimbólumaként szolgál. Ezután irány a Thian Hock Keng templom, majd továbbmegyünk a Gardens by The Bay felé. A hihetetlen látványosság több mint 500 000 növénynek ad otthont. Az Öböl menti kertben sétálva a világ minden tájáról fedezhetünk fel növényeket. A Felhőerdőben megtapasztalhatjuk a hegyvidék hűvös csípését mielőtt a világ egyik legmagasabb, 35 méteres beltéri vízesésének lábához érnénk. Az OCBC Skyway mentén tett séta lenyűgöző kilátást nyújt a városra és a futurisztikus fákra, amik 25-50 méter magasak, és éjszaka csillognak. A késő esti órákban transzfer a Changi nemzetközi repülőtérre a hazautazáshoz.
Rengeteg élménnyel gazdagodva átszállással hazaérkezés a Budapesti repülőtérre.
2025. 11. 08. | QR 200 | Budapest (BUD) | Doha (DOH) | 14:45 - 22:00 | Qatar Airways | |
2025. 11. 09. | QR 834 | Doha (DOH) | Bangkok (BKK) | 01:45 - 12:05 | Qatar Airways | |
2025. 11. 16. | QR 947 | Szingapúr (SIN) | Doha (DOH) | 20:25 - 23:35 | Qatar Airways | |
2025. 11. 17. | QR 201 | Doha (DOH) | Budapest (BUD) | 02:50 - 06:15 | Qatar Airways | |
2026. 02. 04. | elválasztó | - | ||||
2026. 02. 04. | elválasztó | - | ||||
2026. 02. 04. | QR 202 | Budapest (BUD) | Doha (DOH) | 09:15 - 16:30 | Qatar Airways | |
2026. 02. 04. | QR 830 | Doha (DOH) | Bangkok (BKK) | 20:20 - 06:40+1 | Qatar Airways | |
2026. 02. 12. | QR 947 | Szingapúr (SIN) | Doha (DOH) | 20:25 - 23:35 | Qatar Airways | |
2026. 02. 13. | QR 201 | Doha (DOH) | Budapest (BUD) | 02:50 - 06:15 | Qatar Airways | |
2026. 03. 04. | elválasztó | - | ||||
2026. 03. 04. | elválasztó | - | ||||
2026. 03. 04. | QR 202 | Budapest (BUD) | Doha (DOH) | 09:15 - 16:30 | Qatar Airways | |
2026. 03. 04. | QR 830 | Doha (DOH) | Bangkok (BKK) | 20:20 - 06:40+1 | Qatar Airways | |
2026. 03. 12. | QR 947 | Szingapúr (SIN) | Doha (DOH) | 20:25 - 23:35 | Qatar Airways | |
2026. 03. 13. | QR 201 | Doha (DOH) | Budapest (BUD) | 02:50 - 06:15 | Qatar Airways |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.